مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)
مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

یک خبر و نقدی به صحبت برخی دوستان

شنیده شده است که کارگروهی ظاهراً با نظر آقای شریفی و متشکل از خانم قنبرنژاد، آقایان معتمدی، دکتر طور، ولی زاده و ... به منظور بررسی اوضاع،  ارائه راهکار و ...تشکیل شده است.  

از طرف این کارگروه با برخی از پشتیبانهای بزرگ و فعال حوزه کرج و تهران تماسهایی حاصل شده و به آنها توصیه شده است که سبدهای حاوی کود کمپوست و کرم را به صورت پشته ای درآورند. سبدهای خالی را به صورت شمارش شده (مطابق قرارداد نگهداری) آماده تحویل نمایند. همچنین اظهار شده که به ازای هر سبد باید به طور متوسط 7 کیلوگرم کود ورمی کمپوست آماده تحویل داشته باشند که پس از تشکیل جلسه با نماینهد محترم جهاد کشاورزی و تعیین قیمت توافقی، قابل فروش خواهد بود. همچنین ادامه فعالیت تولید بدون استفاده از سبد و به صورت پشته ای مقرر شده است.

ضمناً اعضای کارگروه، اظهار داشته اند که هرگونه اقدامات عملی در راستای موارد فوق، پس از تصمیم گیری و جمع بندی نهایی توسط مرجع قضایی و زیرنظر نماینده دادگستری خواهد بود.

برخی دوستان این موضوع را شدیداً به باد انتقاد گرفته اند. با احترام به دیدگاه این دوستان گرامی، ضمن توصیه اکید ایشان به بازبینی نتایج نظرسنجی و بسیاری از کامنتهایی که در بخش نظرات وبسایت جدید(نیمه تعطیل) سایه گستران زندگی ایرانیان   درج شده است و مسأله نمایندگی جمع را به شدت مشکل می نماید، لازم دیدم نکاتی را از باب تذکر به خودم و ایشان یادآور شوم :

 

 

  1. اینکه در شرایط موجود و زیر نظر مقامات مسئول شریفی و اطرافیانش نیز به سهم خود دنبال حل موضوع باشند (بدون آنکه ما خوشبین به این قضیه باشیم و اعتماد کنیم) چه اشکالی دارد و چه منافاتی با حقوق ما مالباختگان پیدا می کند؟ ضمناً آیا با شرایط موجود (از دو ماه پیش به بعد)، آقای شریفی بدون مداخله، نظارت و حمایت مراجع قانونی می توانستند رأساً اقدام به چنین کاری کنند؟

  2. اگر بنا به فرض تصمیم شریفی و تشکیل کارگروه را به حساب تلاش ایشان برای حل مشکل گذاشت ولی قطعاً تصمیم گیر نهایی مرجع قضایی و مسئولین ذیربط خواهند بود که هرگز حکایت "یکتنه قاضی رفتن" را مبنای عمل قرار نخواهند داد.

  3. اگر یکی از راه حلهای جدی و عملی برای برون رفت از بحران، انجام کارشناسی و  شناسایی نقایص گذشته (فنی، مدیریتی، عوامل انسانی و ...) در جهت رفع مشکلات و از میان برداشتن موانع (با حمایت، مساعدت و نظارت قانونی نهادهای ذیربط)  به منظور ادامه فعالیت تولید در مسیر بازدهی و سود است، آیا همین اقدام کارگروهی را که به بسیاری از مشکلات گذشته اذعان دارند، نمی توان به فال نیک گرفت؟

  4. قطعاً هدف دستگاه قضایی و مسئولین ذیربط (اظهارات مقامات مختلف) از رسیدگی به پرونده پاسخگویی به مالباختگان و ایفاد هرچه سریعتر حقوق آنها خواهد بود و در شرایط موجود فعالیت چنین کارگروهی در این چارچوب معنادار خواهد بود.  

  5. اگر تاکنون مراحل اداری در حد ارائه نامه های نهاد ریاست جمهوری به جهاد کشاورزی و استانداری البرز، احاله پرونده توسط دیوان عال کشور به دادسرای کرج و ... چنانکه بیان شده، به نیکی انجام شده، آیا نباید اقدامات کارگروه فوق را هم در راستای تصمیمات و برنامه های قانونی در جهت حل سریعتر مشکل دید یا لاقل این موضوع را مورد تحقیق قرار داد؟

  6. به نظر دوستان در حال حاضر کارها به خواست شریفی پیش می رود یا بر اساس خواست مقامات مسئول از شریفی؟!  اصلاً در شرایطی که شریفی و برخی نزدیکانش در بازداشت و زیر نظر به سر می برند و با تمام وجود مزه سوء تدبیر، تخریب اعتماد مردم  و بسیاری از نابسامانیهایی که مستقیماً در آن نقش آفرین بوده اند (به معنای واقعی بحران) را می چشند آیا می توان تصور کرد که مجدداً دست به اقدامات نابخردانه و تحریک کننده خیل مالباختگان طلبکار بزنند؟!

  7. نکته آخر این که قطعاً تلاش، پی گیری، مطالبه، پیشنهاد، اعتراض و صدالبته تعیین نماینده (که مورد توصیه مقامات مسئول نیز می باشد) در عین حفظ عقلانیت و پرهیز از شتابزدگی بی مورد، حق یکایک ما مالباختگان است. امید داریم که رسیدگی به پرونده به دقت و با سرعت انجام پذیرد. از نهادهای ذیربط (از جمله جهاد کشاورزی) نیز انتظار می رود با تأکید بر این مهم  که تلاش و مساعدتهایشان در جهت احقاق حقوق جمع کثیری از مالباختگان ارزیابی می شود، تصمیم گیری و اقدام عاجل نمایند. از مقامات قضایی مسئول پرونده نیز چنانکه انتظار می رود، خواهشمندیم انشاءالله آنچه مقتضای عدالت است و در توان دارند در جهت حل به نحو احسن و سریعتر پرونده به کار گیرند.  

                                                                                                      والعاقبة للمتقین       

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.