مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)
مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

سخنی با دست اندرکاران برنامه حرف حساب مورخه دوشنبه 18 آذرماه 1392

دوستان گرامی،  عوامل دست اندر کار برنامه کاملاً کارشناسی شده حرف حساب:

قبل از هر چیز بر خود لازم می دانم از اینکه رسالت بزرگ رسانه ملی را با تمام تلاش، ضمن حفظ احترام به سلیقه و شعور مخاطب! به دوش می کشید، تشکر و قدردانی کنم.

سروران عزیز، دست مریزاد. واقعاً لطف فرمودید که علاوه بر دقایق ابتدایی، محض تأکید و روشن کردن ذهن بینندگان و شنوندگان تشنه اطلاعات، مجدداً در لحظات پایانی برنامه نیز، بر مبلغ کلاهبرداری 12000 میلیارد تومانی تأکید فرمودید. واقعاً مایه بسی تأسف است که در حوالی پایتخت و زیر نظر تیزبین شما عزیزان، به همین راحتی رکورد کلاهبرداری تاریخی 3000 میلیاردی شکسته می شود. قطعاً در برنامه وزین حرف حساب هیچ حرفی بدون حساب و کتاب زده نمی شود. فقط یک سوال کوچک اندکی ذهن را آزار می دهد که: خبری به این مهمی چرا تا کنون (حتی پس از اظهار نظر مقامات رسمی) در هیچ کدام از بخشهای خبری رسانه ملی انتشار پیدا نمی کند. شاید هنوز به استانداردهای لازم در سطح اخباری که از بخشهای خبری پر بیننده (19 شبکه یک، 20 شبکه خبر و 20:30 شبکه دو ) پخش می شود، نرسیده است. یا زبانم لال، شاید کاسه ای زیر نیم کاسه است و مسولین وظیفه شناس و دلسوز صدا وسیما از این باب که شاید در به اشتباه انداختن خلق الله جهت سرمایه گذاری در شرکت تعاونی کارآفرین برتر استان البرز  (مجهز به ابزار لازم برای کارآفرینی جهانی) که افتخار جذب سرمایه حداقل ده هزار نفر و ایجاد اشتغال برای حداقل هشت هزار نفر (ایجاد 22 هزار فرصت شغلی) را یدک می کشید، نقش آفرین بوده اند، کمی احساس گناه می کنند.

ضمناً کاش عزیزانی که زحمت ارائه چنین برنامه های کارشناسی شده و پرمحتوا یی را می کشند، کمی هم در مورد روشهای تحقیق و البته سهم رسانه ملی در این زمینه، توضیح می دادند و به تنویر بشتر افکار عمومی کمک می کردند! توضیح می دادند که چگونه کارشناسان عزیز (مهندس کاظمی و دکتر سلجوقی) با تأیید مجری محترمه برنامه، به راحتی از واژگان هرمی و کرم کوئیست برای توجیه مشکلات به وجود آمده برای مشتریان شرکت بحرانزده ای  دم می زنند که مدیر عامل آن بارها مورد تأیید، تفقد و تقدیر مسئولین محترم (فرماندار، مدیر کل، نماینده مجلس و ...) قرار گرفته و مردم به اعتبار گزارشها و تعاریف صدا و سیمای عزیز به آن اعتماد و اقبال پیدا کرده اند. کسی که بنا به ادعای خودش همراهی 32 سفر با اعضای هیات دولت در سفرهای خارجه و عقد تفاهم نامه را در کارنامه دارد. واقعاً اگر (بنا به فرض) شائبه هرمی (کوئیست) بودن بر چنین شرکتی می رفت، وظیفه متولیان امر و نهادهای قانونی سکوت و نظاره از دور بود؟ راستی مجری محترمه بر اساس کدام مستندات انتظار دریافت 60 میلیون به ازای سرمای گذاری 20 میلیونی، در طی یک دوره سه ماهه را (غیر مستقیم) به پشتیبانان این شرکت نسبت می دهد و اصلاً فکر نمی کند اثر چنین حرف حسابهایی در مخاطبین چه خواهد بود؟!

نمی دانم، شاید منظور از تحقیق آنست که (جسارتاً) نهادهای قانونی، دولتی، نظارتی، امنیتی، اطلاع رسانی، استاندارد و... هیچ وظیفه ای ندارند و هر کسی باید علاوه بر وظایف محوله خود، بر حسب مورد، ضمن کسب تخصص و تجربه لازم، در کار تمامی ارگانها دخالت داشته باشد و اگر هم موفق نشد تقصیر خودش است. عزیزان کمی التفات بفرمایید: مردم قبل از اینکه به این شرکت اعتماد کرده باشند، به رسانه ملی، خبرگزاریهای رسمی،  مسئولین بزرگوار و نهادهای ذیربط، اعتماد کرده اند و حداقل آنست که سکوت آنها را علامت رضایت دانسته اند. لطفاً اگر اشتباه کرده اند شما ببخشایید و آنها را بیش از پیش روشن فرمایید. آیا خواسته مردم از رسانه ملی و نهادهای ذیربط زیر مجموعه حکومت اسلامی (که در صورت لزوم جان ومالشان را به پای آن خواهند ریخت)، در خصوص انعکاس درست مشکلات، تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح و مناسب، پی گیری حقوق از دست رفته و نهایتاً تأمین ملزومات امنیت روانی، مادی و ... زیاده خواهی است!

تو که نوشم نه ای نیشم چرایی    تو که یارم نه ای پیشم چرایی

تو که  مرهم نه ای زخم دلم را      نمک پاش   دل  ریشم   چرایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.