مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)
مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداری ملارد در خصوص پرونده ورمی کمپوست

بنا به گزارش مندرج در پورتال سازمانی و  اطلاع رسانی فرمانداری ملارد (ساعت 16:18 شنبه 92/09/23) که عیناً توسط خبرگزاری مهر با عنوان مطالبات طلبکاران ورمی کمپوست پرداخت می شود/بدهی 120 میلیارد تومان است نه 4000 میلیارد تومان و همچنین در  وبسایت جدید سایه گستران زندگی ایرانیان با عنوان مراجعه مسئولان پروژه ورشکسته ورمی کمپوست به فرمانداری/ مطالبات طلبکاران پرداخت می شود

انعکاس یافته است:  

 

داود کرمی سرپرست فرمانداری شهرستان ملارد اقدامات صورت گرفته توسط فرمانداری و آخرین وضعیت مدیران شرکت تولیدکننده ورمی کمپوست (سایه گستران زندگی ایرانیان) را تشریح کرد :

• با پیگیری این فرمانداری روز سه شنبه ساعت 11 صبح مورخ 19/9/92 آقای م. ش مسئول اصلی پروژه ورمی کمپوست در شهرستان ملارد شخصا با پای خود به فرمانداری ملارد مراجعه و ضمن اعلام آمادگی برای پاسخگویی به علل بوجود آمدن مشکل در فعالیت شرکت یاد شده خواستار پیگیری و اعطاء مهلت لازم به ایشان برای پرداخت مطالبات طلبکاران خود شدند .

•  با توجه به برخورد ملایم فرمانداری و مجموعه اعضای شورای تامین شهرستان جهت جلب اعتماد و ارزیابی میزان صداقت وی ،برادر وی نیز پس از برقراری تماس تلفنی مجاب شد که به فرمانداری مراجعه کند که ساعت 19 همانروز در محل فرمانداری حاضر و آمادگی خود را برای وصول مطالبات طلبکاران اعلام نمودند.

• اعتماد دو برادر مذکور و انتقال مطالب آنها به پدرشان آقای الف .ش و تماس های اعتمادزای اینجانب وی را نیز مجاب کرد تا روز پنجشنبه 21/9/92 خود را به فرمانداری معرفی نماید. • اقدامات قضایی از سوی آقای حسین زاده دادستان شهرستان در خصوص تفهیم اتهام ، انجام بازجویی و صدور قرار مقتضی در محل دفتر فرماندار صورت گرفت ، قبلا نیز قرار ممنوع الخروجی و توقیف اموالشان از سوی دادستان صادر شده بود .

• اقدامات انتظامی نیز جهت حفظ جان آنها و لحاظ قرار بازداشت صادره دادستان ، از سوی عوامل انتظامی صورت گرفته است .

• در مذاکرات و بازجوییهای صورت گرفته انگیزه مراجعه ، پرداخت مطالبات سرمایه گذاران و ادامه فعالیت شرکت در تولید کود ورمی و اطمینانی که از برخورد فرمانداری کسب کردند تا درسایه اقدامات انتظامی و قضایی به فعالیت خود ادامه دهند ، عنوان شده است .

• نامبردگان در پاسخ به علت ناپدید بودن خود نیز عنوان کردند که نامه جهاد کشاورزی مبنی بر اتمام مدت پروانه فعالیت باعث نگرانی سرمایه گذاران و هجوم آنها برای دریافت سرمایه و عدم امکان پاسخگویی آنی به مطالبات باعث شد از بیم جان خود مدتی ناپدید باشند .

• متاسفانه در طول چند روز گذشته برخی از مسئولین بدون داشتن دانش حقوقی لازم نسبت به این موضوع اظهار نظر قضایی کرده و آنها را کلاهبردار 4000 میلیارد تومانی نامیده اند و این امر باعث نگرانی مردم و هجوم آنها به مراجع قضایی برای شکایت و نیز تجمعات اعتراض آمیز شده و از این مصاحبه های ناشیانه نیز رسانه های خارجی را به سوء استفاده تبلیغی علیه دولت و نظام ترغیب نموده اند ، در حالیکه تاکنون هیچ دلیل قابل اتکا و قانع کننده ای مبنی بر کلاهبرداری این شرکت پیدا نشده و بر اساس اظهارات خود اعضای شرکت ، رقم بدهی حدود 120 میلیارد تومان بوده و معلوم نیست رقم کذایی 4000 میلیارد تومانی از کجا آمده است ! البته این امر به معنی دفاع از سوء مدیریت مدیران شرکت نبوده و نیز نافی کشف عناوین مجرمانه احتمالی آتی نیست .

• در بازدیدی که توسط اعضای شورای تامین از تعداد کمی از کارگاههای شرکت صورت گرفت ، میزان قابل توجهی کود استحصال شده بصورت بسته بندی و نیز فله ای و نیز مقدار قابل ملاحظه ای جعبه های حاوی کرم رویت شده که از محل فروش آنها مقداری از مطالبات سرمایه گذاران قابل پرداخت میباشد ،

• از آنجا که عدم ادامه فعالیت شرکت هر روزه باعث از بین رفتن کرمهای موجود در کارگاههای متعلق به شرکت گردیده و النهایه موجب کاهش ظرفیت شرکت برای پرداخت مطالبات سرمایه گذاران است ، از اینرو حتما تدابیر لازم برای امکان ادامه فعالیت شرکت تحت نظارت دستگاههای ذیربط ضروری است ، در غیر اینصورت با زندان رفتن آنها مشکلی از انبوه مردمی که با هزاران امید در این امر سرمایه گذاری کرده اند حل نخواهد شد .

• با توجه به اینکه این که این موضوع ملی بوده و بیش از 16 استان کشور و حدود 12هزار خانوار را در گیر کرده است ، مدیریت آن نیز باید توسط عزم ملی مسولان دستگاههای مرتبط باشد تا این تدبیر بکار گرفته شده به نتیجه مطلوب برسد .

• آنچه مهم است اینست که آقایان ش فرار نکرده و با پای خود به فرمانداری پناه آورده اند و تحت نظر اعضای شورای تامین شهرستان ملارد میباشند تا مسئولان در خصوص نحوه مدیریت موضوع تصمیم بگیرند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.