مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)
مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

مالباختگان شرکت سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

اطلاعات و مستندات مربوط به شرکت بحرانزده تولید ورمی کمپوست سایه گستران زندگی ایرانیان (امیر شریفی)

نکاتی چند در پاسخ به نامه منتسب به آقای شریفی

جناب آقای دکتر شریفی، بعد از سلام:

  1. چشممان روشن. بنا به اظهار چند نفر از دوستان مورد وثوق که شما را از نزدیک می شناسند و چنانکه از متن نامه هم بر می آید انشاءالله به احتمال زیاد نامه به دست خط خودتان است. ولی جناب دکتر چرا اینقدر دیر؟ چرا از دوستان نزدیک و مورد اعتمادتان (نظیر همین آقا سیاوش عزیز) که در بدترین شرایط باز هم می گفتند ته دلمان روشن است، خود دکتر را به عنوان آدم شریف و حلال خوری می شناسیم،  کمک و مشورت نگرفتید. چرا این همه بی اعتمادی را دامن زدید؟

  2. به منظور جلب بخشی از اعتماد از دست رفته، در اولین فرصت از طریق امثال آقای کساییان و افراد قابل وثوق، وبسایت مربوط به شرکت را راه اندازی کرده و هرگونه اطلاع رسانی لازم را به طور صریح، شفاف و صد البته صادقانه از همان طریق به انجام رسانید و مردم را از این انتظار کشنده نجات دهید.

  3. لطفاً در اسرع وقت با پیش بینی موارد امنیتی، تدارک جلسه ای با حضور مردم (یا حداقل نمایندگان منتخب آنها) را داده و به نحوی که تمامی موارد ثبت و ضبط گردد، به صورت رو در رو پاسخگوی سوالات، ابهامات و نگرانیهای مردم باشید و البته آنها را نیز در جریان جزئیات اقدامات انجام گرفته، قرار داده و برنامه آینده خود را تبیین نمایید.

  4. نظر به تکذیب نگار نصر و بسیج سازندگی در ارتباط با عقد قرار داد همکاری با آنها، موضع خود را در ارتباط با دلیل برقراری رابطه با افراد سابقه دار و کلاهبردار حرفه ای با عنوان جعلی سردار (امثال خسروی) مشخص نمایید.

  5. دلیل استفاده از عوامل مشکوک و مسئولیت ناپذیری با عناوین مشاور عالی همچون کمالی (با عنوان دکتر)، سیفی و ... در چنین شرکت عریض و طویلی را روشن نمایید.

  6. آقای شریفی عزیز، دوره رشد و فرآوری حداکثر دو ماهه بسیاری از سبدهایی که در اختیار پشتیبانان و نگهدارنده ها قرار گرفته، سپری شده و آنها از پس هزینه های مربوطه بر نمی آیند و از طرفی کود و کرم آماده شده باید سریعاً تحویل بازار داده شود. بعلاوه، مشکل پیش آمده صد در صد از ناحیه شرکت بوده. با این توصیف چگونه می توان بدون برنامه کوتاه مدت و عملی، الزام بر حفظ کرم و کود موجود کرد؟ لطفاً پیشنهاد عملی خود برای این منظور و  همچنین تضمین قانونی جبران زیانهای احتمالی وارد شده به این افراد (پشتیبان و سرمایه گذار) را ارائه کنید.

  7. با توجه به فضای موجود،  قطعاً صدمات جبران ناپذیری به عنوان و اعتبارشرکت و علی الخصوص اعتماد شایان توجهی که از ناحیه اقشار مختلف در جهت همکاری با آن به وجود آمده بود وارد شده است. جناب آقای شریفی، شما  چقدر نحوه عملکرد دست اندر کاران شرکت،  عدم شفاف سازی و صداقت را در این امر دخیل می دانید و چگونه می خواهید آنها را جبران نمایید؟

  8. بر اساس اطلاعات جسته و گریخته و نسبتاً موثق، برخی از عوامل پشتیبان نگهدارنده امانات مردم، راساً به اقدامات شتابزده و هیجانی (از قبیل تخلیه کود و کرم در بیابان و حراج سبدهای خالی) که منجر به از بین رفتن اموال مردم شده، دست زده اند. اولاً معیار شرکت در انتخاب این افراد چه بوده؟ ثانیاً چه تضمین و تعهد قانونی که بتوان روی جبران خسارات وارد شده حساب کرد از آنها گرفته شده است و بالاخره در این میان تکلیف سرمایه گذار و سود تضمینی معهود چیست؟

  9. بر اساس اظهارات برخی از نمایندگیهای شرکت، در دو ماه اخیر قراردادهای خارج از ظرفیت متعددی در قبال اخذ پول از مشتری و بدون انجام هماهنگی، به نام آنها زده شده است بدون آنکه عملاً محموله و سبدهای معادل چنین قراردادهایی در اختیار آنها قرار گرفته باشد. حکم این کار چیست و شرکت چه توضیحی در این مورد دارد؟

  10. آقای شریفی عزیز، لطفاً لحظاتی خودتان را در این شرایط بحرانی که از قضا کاملاً هم برایتان  قابل درک است، جای آحاد مردم بگذارید. چه انتظاراتی از مسئولین شرکت داشتید؟! درنگ نکنید همانها را در اسرع وقت انجام دهید. برنامه زمانبندی مشخص برای پاسخگویی به مردم، شفاف سازی مسائل، انجام تعهدات و نهایتاً ادامه کار شرکت، ارائه دهید. اعتماد از دست رفته را بازسازی کنید. مردم را در جریان اقدامات و توافقات احتمالی (با مراجع قانونی، نهادها و مراکز دولتی) که آنها را کمی امیدوار کند، قرار دهید.

                                                                                                         والعاقبه للمتقین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.